vineri, 3 aprilie 2015

Strada C - Eufrosin Poteca

WHO IS Eufrosin Poteca - link !

1941

Locuiesc pe aceasta strada din 2008.

Strada incepe din bd. Ferdinand, cu case doar pe dreapta, pana la intersectia cu strada B.

Casa de pe colt cu adresa de bd. Ferdinand are legatura cu un capitan al "verzilor" interbelici,
nu stiu exact povestea. Lipita de ea, Eufrosin Poteca 2

Urmeaza casa cu acoperis "ciuperca" de la coltul cu strada A, Eufrosin Poteca 4.
Aici statea o prietena din copilarie, Diana Georgescu, plecata din tzara.



Apoi o casa unde a fost sarbatorita o doamna de 100 ani, eveniment al primariei de sector.

Urmeaza nr. 8,  unde locuieste un domn pe care l-a cunoscut la Romexpo in 1994, cand
am montat o antena de satelit pentru Comtec 2000 pe pavilionul B.


Apoi familia Stoenescu, nr. 12, cu Serban si Anda.


Cu Serban am batut strazile cu prima mea bicicleta - Elite din RFG. Am fost in multe locuri,
in parcul 23, etc.
Am ajuns odata pe intrarea Malaesti, peste Baicului, in dreptul strazii B. Aici ne-au luat oamenii la goana fara motiv, pe fond de injuraturi. De atunci am numit strada "Du-te-n......", dupa cum ne-au zis localnicii. Mai tarziu au intrat buldozerele si a aparut un cartier de blocuri.
Se mai aud din cand in cand acordurile de la nuntile publice de acolo.
Cornel locuieste in zona, la el se aude mai bine.
Anda si-a facut casa in orasul Pantelimon. Serban a ramas pe pozitie. Are o fata de 18 ani.
Serban lucra in 1993 la betoniera de la Casa Scanteii. La el am comandat B300 pt. fundatia antenei din curte.
In anii '90 am lucrat la instalatiile de la ai mei cu firma patronului lui, Lichwar.
Voi completa cu povesti ale actiunilor noastre.

Urmeaza casa Laurei, prietena cu Oana de pe strada B, nr. 30.
Laura era prietena cu Toni Bartolomeu de pe strada E.


Si casa de pe colt, numarul 16.


Pe numarul acestei case este mentionat numele vechi al strazii, Strada C



Se pare ca la etaj mai sta cineva din familia chiristigiilor de la Obor...

Ajungem in intersectia strazilor C cu B. Aici era un loc deschis unde seara de seara se juca fotbal.
Primele numere ale strazii B, inainte de cele 2 blocuri de pe stanga si de pe dreapta, sunt in acest scuar. Aici stateau surorile Nailescu, Cristina si Corina. Spatar Milescu nr. 4.


Corina juca fotbal foarte bine, umar la umar cu baietii din blocuri, amintiti la povestea strazii B.
Ambele au plecat din tara.

Spatar Milescu 5. Casa lipita, nr. 3, a disparut. O fi fost si nr. 1 ?


Urmeaza casa Stelei, sotia lui Dan de pe strada B, nr. 23. Are o sora, nu-i mai stiu numele, dar aflu.

Eufrosin Poteca 20 & 18 (Stela).


Mergem pe strada C pe partea stanga.

La 5 o casa nationalizata, au inceput sa o renoveze pe interior. Detalii la legea 10.
Se pare ca aici statea si Victor, cel la care ar fi ajuns tricicleta fratelui meu.


La 7 fam. Dumitrescu, cu o casa noua. Le mai suna cateodata alarma, cand uitau un geam intredeschis.


La 9 doamna Agafitei, familia Bugu din Constanta, Mihai Dracopol. Casa a fost nationalizata. Detalii la legea 10. Am vrut sa-mi mut socrii aici, dar n-au vrut. Adevarul este ca la 3 proprietari e greu.


La 11 am cumparat locul in 2005, am construit din 2006 si m-am mutat in 2008.
M-am incadrat intre 2 calcane.
Aici locuieste Anto, generatia Z.


Asdesign 95 - insertie urbana - link !

La 13 familia Barbu cu 2 fii si fam. Calangea.
Domnul Barbu a fost cumsecade si ne-a dat apa printr-un apometru, pentru santier.
Cand am facut gardul i-am rezolvat peretele garajului si l-am scapat de dudul care se umplea de muste si de omizi. Ne-am inteles bine.
Ieri m-am plimbat cu Bogdan Barbu prin cartier pe teme de istorie si de arhitectura.
Este interesat de dezvoltarea acestui proiect.


La 15 a stat familia Anghel, om gospodar, cu o curte mare, cu loc de gratar amenajat in spate.
Asteptam familia Bratu.



La 17 un domn  care a schimbat tiglele de pe casa. Dorea sa le arunce, dar am recuperat o parte, fiind acelasi model (parca de Jimbolia) cu cel de la ai mei. Au folosit la reparatia acoperisului.


La 19 un nepot de-al doamnei Cristache.


Pe colt, vis-a-vis de scoala Shakespeare, un domn cumsecade, cu o curte mare cu pomi si ceva pini,
deranjat permanent de masinile parintilor parcate pe trotuarul lui, iarna cu motorul in functiune.


23

25

27 & 29

29

La urmatorul colt o casa cu foisor, frumos renovata. Foto la strada G -Amiral Murgescu.

Dupa intersectie o casa cu balcon lateral cu stalpi de lemn si capriori, foarte interesanta.
33

Si alta, 35


Mai departe, pe la capatul strazii, un amic care vinde Dufa, prieten cu Dorin, cred. 37-39-41.

Revenim la locul de fotbal si mergem pe partea dreapta, dupa Stela, numere pare.

O casa mica in stil romanesc cu inceput de renovare, o casa cu un domn simpatic cu barba, 22,
dar cu un caine care sperie oamenii, apoi o casa cu firma domnului Beli, Betacops, 24.


24, 22

24, 22

Urmeaza casa domnului Dobre, decedat dupa 2010. Aici a explodat intr-o dimineata de week-end cablul ingropat sub trotuar, provocand un incendiu subteran. 26.
S-au speriat foarte tare, au venit politia, pompierii si salvarea, in urma apelului la 112:

26.06.2011 7:00

Apoi casa familiilor Stanescu si Olteanu.
Domnul Olteanu a fost profesor la scoala 64.
Stam de vorba de cand cu santierul, cand ne-am cunoscut.

28, 26

28

Vis-a-vis de mine a stat doamna Cristache (d.2014). 30.


Am avut o relatie de prietenie cu doamna, incepand cu aparitia mea pe aceasta strada, cu santierul.
M-a ajutat de multe ori, inclusiv cu paza perimetrului.
Am vizitat-o de multe ori.


Doamna Nicoleta se odihneste la cimitirul Capra. Astra se odihneste in curte.

Imediat langa sta Giuseppe, cu fratii si cu familiile lor. 32.
Mama lui are grija de nepoti. Ii supravegeaza in parculetz.
Pe Giuseppe l-am cunoscut in copilarie, jucandu-ne in parculetz.
Acum este mecanic auto.


Fratele lui, George, are doi baieti, Mario si Dominic, generatia Z.
M-am plimbat cu Anto si cu ei cu bicicletele in parcul National.


Familia Tosa, cu casa si firma. Diverse produse, ceva aparate de navigare auto, 34.
Urmeaza Ianis, un amic al lui Anto, din generatia Z, 36

40,38,36,34

38

Inca o casa, 40 si apoi scoala Shakespeare, 42A


O curte mare langa punctul termic al blocurilor de la Pantelimon, Eufrosin Poteca 42.
In parcelarea de la 1921 acest loc era "rezervat". Sa fi fost aici conacul mosiei parcelate ?
In 1970 era aici "Cooperativa Deservirea" - magazia centrala.

La intersectia cu strada G - Amiral Murgescu - alte case, vreo 2 renovate.
Una este numarul 44, unde era familia Focsaneanu 1937-1965.
Strada se termina cu un spatiu verde mare si un bloc cu 10 etaje de pe Baicului.
Mai exista un tronson al acestei strazi dupa intersectia cu Baicului, strada Tampa, fosta
intrarea Baicului. Aici sunt acum numai blocuri.
De la ultimul etaj de pe casa scarilor se pot face fotografii panoramice.

Intre strazile B si C se afla strada perpendiculara D - Miresmei, din care incepe in T strada E - Constantin Georgian, cu parculetzul copilariei, continuand paralel si intre strazile B si C,
dupa strada G, perpendiculara pe A,B,C, unde se termina parculetzul.
Parculetzul si strada E s-au numit Scuarul Brailoiu.
Aici era locul de intalnire al tovarasilor de joaca.
Dupa 1990 a fost ingradit si a functionat ca loc de joaca pentru caini.
Impreuna cu riveranii am cerut sa fie refacut ca parc si loc de joaca.

Casele de la numerele pare erau spate-in-spate cu cele de pe Pantelimon.
Acestea au fost demolate si inlocuite cu blocuri cu 10 etaje.
Cautam capete de conductori izolati din care ne faceam cracane cu elastic, proiectile "invizibile"
in V din ace indoite sau din sarma si tuburi Bergman pentru a trage cu cornete din hartie.
Alta distractie era cu tevile de canalizare din palstic negru, incalzite pentru a se mula pe tub
de spray. Se punea carbid si saliva printr-o gaura in tubul de spray, tinand mana la gura tevii,
pentru acumularea acetilenei. Se lua mana si se aprindea cu bricheta. Tubul de spray era elementul
antiex. Cel mai de efect era aprinderea amestecului aer-acetilena intr-o scara de bloc. Pt. ecou.
Varianta "jumbo" a acestei jucarii era cutia de vopsea, cu rest de vopsea pt. etansarea capacului.
Parca se punea pe foc, in parculetz. Cand exploda, capacul sarea cateva zeci de metri. Cool !
















3 comentarii:

  1. Presupun ca eu sunt "de vina" cu tot acest subiect frumos si foarte bine pus la punct

    RăspundețiȘtergere
  2. Cred că am introdus ceva eronat, căci nu apare comentariul meu anterior.Adrian Enache

    RăspundețiȘtergere