marți, 7 aprilie 2015

Expozitie de vechituri

Am gasit niste fotografii cu dotarile din 2000.
Unele exponate au acum 30 ani.
Piesa de baza a anului 1985 - magnetofonul Kashtan.
Premiul de la bunica pentru ca am luat examenul la facultate.
Am benficiat de el dupa armata, din 06.1986.


Magnetofon anterior - Grundig TK140 din 1969, cu 3 lampi: stabilizator de tensiune, premplificator,
amplificator final. Mono, 9,5 cm /s. Exista si inca functioneaza.

TK140 cu 3 lampi - link !

Magnetofon de vis - Rostov - n-am avut. A avut Elian, dar l-a dat acum vreo 2 ani.
L-as fi luat ca piesa de muzeu, dar n-am fost pe faza.
Pick-up Unitra cu doza electromagnetica de la nea Nicu.
I-am facut amplificator cu circuitul 381.
Boxe self made, incinte prefabricate, difuzoare Electronica si "tweetere" RFT metalice. Filtre LC.
TV Sony de la primul angajator, din 1993.


Comoda TV - fost pick-up cu usa rabatabila si dulap cu 2 usi pt. discuri.
Viteze 16/33/45/78 rpm, doza ceramica, 10 g, distrus in copilarie.
Mai e pe undeva un pick-up stereo sarbesc portabil, Traviata, parca.
Remarcati si telefonul cu disc si centrala telefonica cu 5 extensii, RDG cred.
Anterior TV cu lampi Grigorescu, TV Sport cu care ma urcam pe casa sa reglez antenele,
Telecolor 1985. E prin pivnita, in 1991 ii facusem telecomanda.
Video Sanyo, receptor, pozitioner, decodor D2-MAC, VC-2 Pace. Am avut si VC-1.
Adaptor RS-232 si emulator pe PC.
Humax 03.1999 - asta era nou la momentul fotografiei. Adus de la Paris.
Cu switch pt. 4 LNB-uri de pe 3 antene de satelit. Desteapta treaba.
Player de CD portabil - an de fabricatie 1995 - foarte bun.
Primul calculator - Cobra self-made din piese si placa luate din Regie prin 1991.
Apoi unitate de disc de 8".
Un prim PC de prin '90, 286 cu 6/12 MHz, ecran color (uau!) EGA. Placi VLB. De la Erhan.
Il puteai da "la foc scazut" pe 6 MHz.


In 1996 am avut acces la E-mail si download cu ftpmail prin PC-net ! De la Soros.
Pe la 1.09.1997 am vazut prima data "in deplasare" pe un 386 o pagina www.
Tot in acea toamna am luat un 486 second hand cu procesor AMD 50/100 MHz. HDD 820 MB.
Imprimanta Epson cu 9 ace, apoi imprimanta HP. Scanner Genius.


Birou PC cu fatza de masa in carouri. Telecomanda pt. placa TV.


Port LPT, serial, PS-2 (cu adaptor), modem de 2400 bps (primul), de 14400,
de 28,8 Kbps, de 56 KBps. Placa de retea cu BNC si coaxial.
Furnizori de componente: Deck, Flamingo, Ultrapro, apoi de-ai lui Nicu Ionita.
Prin 1999 am folosit prima camera digitala, Sony, cu discheta de 1,44", cu care am facut aceste
foto 640X480. Anterior Etiud, Smena, Zorki 4, Zenit ET.
Aparat de filmat pe 2x8 mm si proiector.
Ar mai fi niste aparate de radio Mamaia, Selena, Loewe Opta. P-asta l-a tras cineva in banda Est.
Prin anii 80 i-am atasat un decodor stereo pt. emisiunea de pe programul 3.
Calorifer model '70 & robinet model '98.


Loewe Opta R 150 - link !

Radio Mamaia sau Mamaia lu' Radio - link !

Casetofon Philips mono. E pus pe undeva. Adaptat numarator de ture pentru a gasi usor programul
Basic pentru Cobra. Unele programe trase de la TV din emisiunea pt. amatorii de Spectrum !
Souneam in postarea despre antene si CATV de receptorul meu de satelit self-made, tip conserva.
Din tabla de la forme de cozonac. I-am facut acord cu senzori pe frecventa de satelit si pe canalul
audio. Cu DAC-uri 80 si afisaj cu digiti de 7 segmente, pt. a "sti pe unde esti".
O colectie de amplificatoare de antena, orga de lumini, amplificator audio.
Colectie de LNB-uri, printre care Gardiner, feedhornuri, OMT.
Dulapul de piese, din diverse talciocuri:


Pe la inceputul anilor '80 am prins cu vreo luna inainte de desfiintare talciocul din Dudesti.
Apoi au fost in Ghencea, Gherghitei, Barbu Vacarescu, chiar Obor la pasari, Valea Cascadelor,
Vitan. Mijloc de transport - bicicleta Sputnik - exista si acum.
Un talcioc obligatoriu pentru BFR90 era cel din Timisoara. Pe tren, cu nashul, 1987.
Magazine specializate erau Dioda, de pe 1 Mai si cel de pe Academiei.
Mai gaseai piese in caminele de la Leu sau din Regie, prin Polizu.
"Silicon Valley" de pe str. Maica Domnului a aparut mai tarziu.
De ce talcioc ?
Pt. ca in magazin un BC107 era 63,50 lei. Cand a aparut LED-ul, costa 143 lei. Aberant.
Cu 245 lei iti luai o pereche de pantofi din piele cu brantzuri de carton, refuzati la export, care
te tineau cativa ani.

Expozitie de aparate foto, de filmat, de proiectie, proiectie diapozitive, etc.
Am avut toata gama de aparate rusesti:

Zorki 4, adus de tata prin 1970, aparat de baza pt. amintiri de la mare, din tara, etc.:


Smena, l-am cumparat cu vreo 230 lei, l-am folosit in anii '80. Fotografii din scoala, liceu.
Filmele le-am developat la Iancului, la atelierul din blocul cu Ferometal, sub coloane, apoi
in laboratorul propriu, din subsol. Foto cu aparatul de marit rusesc tip valiza.


Etiud, aparat pentru Serban mic, cu film lat tip Leica:


Aparat de filmat pe 16 mm. Rola se intorcea, fiind 2 x 8 mm, se developa si se taia cu un
cutit special, cu lama intr-un cilindru lat cat filmul de 16 mm. Rezultau 2 filme de 8 mm !
Ciudat rau. Mecanism cu arc de ceas. Tata a facut un singur film cu el:



Zenit ET, un aparat foarte bun. Fotografii din anii '90. A trecut oceanul in 2001.
Eram turistul sovietic in Canada si State. Totusi nu cred ca s-au prins, habar n-aveau !


Aparat de proiectie film 8 mm, fara sunet. Vedeta zilelor de nastere pana prin '77.
Filme rusesti "Ну, погоди!", RDG "Wer rettet uns ?", RFG "Bugs bunny und der Seeräuber".
Accesoriu obligatoriu - dispozitiv de lipire film, se mai rupea !
Pe youtube gasiti "Ну, погоди!", chiar si HD !


Aparat de proiectie diapozitive, cu accesoriu simplu, le bagai puneai prin glisare sau, daca aveai
chef, le puneai intr-o "magazie" si le selectai cu o mecanica elaborata, manual.
Diapozitive color de la mare, muzeul "Ermitaj" si altele din URSS.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu